دانلود طرح جابر

دانلود طرح جابر دانلود طرح جابربن حیان

دانلود طرح جابر

دانلود طرح جابر دانلود طرح جابربن حیان

دانلود طرح جابر دانلود طرح جابربن حیان طرح جابر ابتدایی طرح جابر دبستان طرح جابر اول ابتدایی طرح جابر دوم ابتدایی طرح جابر سوم ابتدایی طرح جابر چهارم ابتدایی طرح جابر پنجم ابتدایی طرح جابر ششم ابتدایی

۲ مطلب در بهمن ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

چگونگی اجرای منظم طرح جابربن حیان منوط به انضباط در کلاس درس می باشد :

جلوگیری از بی انضباطی در کلاس درس :

در این خصوص بیشتر می توان به نگارش مطالب پرداخت تا عمل به آنها . با این حال ما باید همیشه خود را برای غلبه بر ویژگی های غیر قابل پیش بینی طبیعت انسان آماده کنیم .

1- قوانین رفتاری اندک و روشنی را در کلاس وضع نمایید.

اگر امکان داشته باشد ، دانش آموزان را در وضع و تنظیم این قوانین ومقررات شرکت دهید . هر چه آنها بیشتر احساس کنند که مقررات را خودشان وضع نموده اند ، احتمال این که آن قوانین را رعایت نمایند بیشتر است .

2. رفتارهای خوب را فورا ً با باز خورد مثبت پاداش دهید .

این می تواند یک تشویق یا نوعی ستایش و تمجید یا یک لبخند باشد . همچنین «دانش آموزانی که اغلب آنها را بی انضباط تلقی می کنند ، در صورت انجام رفتار خوب آنها را سریعا ً مورد تشویق قرار دهید. رفتار آنها ممکن است در اثر چند باز خورد مثبت تغییر کند.

3- با هرگونه تخطی قبل از این که منجر به حوادث بزرگ و عمده ای گردند مقابله کنید .

اغلب بهتر است تا آنجا که می توانید در مورد وقایع و اتفاقات جزئی با دانش آموزانی به طور خصوصی صحبت کنید ، زیرا برخوردهای علنی افراد را بیشتر تحریک می کند .

4- مشخص نمائید که در صورت تخلف از مقررات ، دانش آموزان با چه نوع تحریم هایی از طرف شما روبه رو هستند . مطمئن شوید که چنین تحریم هایی عقلانی و عملی هستند.

5-از دانش آموزان انتظارات غیر معقول نداشته باشید و آنها را دست کم هم نگیرید.

مطمئن شوید که سطح تدریسی که تدارک دیده اید  با تمامی افراد داخل کلاس تناسب دارد ، به خصوص افرادی که در فرآیند یادگیری احساس مشکل می کنند. اهداف قابل حصولی داشته باشند . سعی نمایید بیشتر تفاسیر خود را به سمت موضوع درس هدایت نمایید . مزایای این روش این است که متوجه می شوید دانش آموزان هرکدام دارای چه توانایی می باشند و نتیجاً اهداف واقع گرایانه ای را برای آنها وضع خواهید نمود .

6- بدنبال علائم (1) و نشانه ها باشید.

به محض این که متوجه شدید تدریستان کارآیی لازم را ندارد ، انعطاف پذیر باشید . یعنی میزان و محتوی درس را تغییر دهید . تغییر روش تدریس اگر ناشی از بازخورد دانش آموزان باشد ، نه تنها یک نقطه ضعف نیست ، بلکه یک نقطه قوت محسوب می گردد!

7- اگر مشاهده شد که دانش آموز بخصوصی میخواهد مشکلی ایجاد کند ، فی الفور این دانش آموز را به قسمت دیگر کلاس منتقل کنید . با این روش هم به دانش آموز فرصت دیگری برای اصلاح خود داده اید ، هم نشان داده اید که مشکل را مشاهده کرده اید.

8- زمانی را برای خنثی نمودن مشکلات غیر منتظره در نظر بگیرید .

اگر هر کدام از دانش آموزان یا خود شما عصبانی شدید ، چند دقیقه ای را سکوت اختیار کنید تا هر دوی شما آرام شوید ، بهتر است دانش آموز عصبانی را چند دقیقه ای بیرون از کلاس درس به انجام کاری مشغول نمایید .

بدینوسیله شما می توانید زمینه را برای بیان عباراتی همانند جمله زیر مساعد نمایید : « از آنچه اتفاق افتاد متأسفم . چگونه می توانیم مطمئن شویم که چنین مشکلی دوباره اتفاق نخواهند افتاد؟ »

9- علل پیدایش رفتار بد  در کلاس درس را شناسایی کنید.

با دانش آموزانی که باعث مشکلات گردیده اند ، در جایی بیرون از کلاس درس وبه صورت رو در رو صحبت کنید و تلاش کنید که علل رفتار بد را شناسائی کنید . گاهی اوقات علل رفتار بد( هنگامی که کشف گردید) قابل درک وبخشش می باشد.

10- چیز جالب برای انجام دادن آماده داشته باشید که در موقع ضروری دانش آموزان را به انجام آن مشغول نمایید .

ارزش این کار زمانی معلوم می شود که شما برای تسکین عصبانیت خود چند دقیقه ای نیاز به سکوت و آرامش دارید و یا هنگامی که می خواهید چند کلمه ای با دانش آموزی که باعث ایجاد مشکل شده صحبت نمایید . در ده دقیقه آخر وقت کلاس ، یک نوع بازی یا یک آزمون شفاهی را برگزار نمایید ، خواه به این دلیل که شما تدریس و فعالیت سودمندی را به اتمام رسانیده اید و نیاز به تنوع دارید ، خواه به عنوان پاداشی برای هرکار خوب دیگری که در کلاس انجام گرفته باشد.

  • امین صالح
  • ۰
  • ۰

نکااتی مهم در رابطه با تابلو نمایش طرح جابربن حیان

در اکثر کلاس های درس یک تابلو نمایش طرح جابر ، خواه سفید وخواه سیاه موجود است . بیشتر اوقات ما در زندگی حرفه ای خود چنان به این شیء احساس نزدیکی می کنیم که عبارت «زندگی پای تابلو نمایش طرح جابر» تقریبا ً متداول شده است . این که ما چگونه از این وسیله استفاده می کنیم ، تفاوت قابل ملاحظه ای را در میزان فراگیری دانش آموزان ایجاد خواهد نمود .

1- نگارش شما بر روی تابلو نمایش طرح جابر به چه میزان قابل مشاهده است ؟

اطمینان حاصل کنید که اندازه نوشته های شما به مقدار لازم بزرگ است که دانش آموزانی که نسبت به تابلو نمایش طرح جابر در مکانی دور تر قرار دارند ، بتوانند آنچه را که شما بر روی تابلو نمایش طرح جابر نوشته اید ، بدون هیچ مشکلی بخوانند.

2- بر روی قسمت فوقانی تابلو نمایش طرح جابر مطالبتان را بنویسید .

مطمئن شوید که شما از نیمه فوقانی تابلو نمایش طرح جابر به روش مطلوب استفاده می کنید که مطمئن هستید دانش آموزانی که در ردیف های جلو و نزدیک به تابلو نمایش طرح جابر قرار دارند جلوی دید دانش آموزان پشت سرشان را نمی گیرند .

3- عناوین درس را روی تابلو نمایش طرح جابر بنویسید .

سئوالاتی را که قصد دارید راجع به آنها به بحث بپردازید ، روی تابلو نمایش طرح جابر بنویسید. در این حالت هنگام پاسخ به سئوالات ، دانش آموزان قادرند سئوالات را بر روی تابلو نمایش طرح جابر مشاهده کنند .

4- در صورت چپ دست بودن ، نگارش بر روی تابلو نمایش طرح جابر برای شما کار مشکلی خواهد بود . مشکل بودن نگارش به دلیل بی عرضه گی شما نیست ، بلکه بدان علت است که گچ را در زمان نگارش به جلو فشار می دهید . بسیاری از معلمان سالها پریشانی و اضطراب تحمل کرده اند تا به این موضوع پی برده اند ! استفاده کنندگان چپ دست گاهی اوقات متوجه می شوند که اگر کمی بیش از حد معمول در سمت راست قرار گیرند و کمی بیشتر گچ را در آن جهت روی تابلو نمایش طرح جابر بکشند ، باعث خواهد شد که وضعیت را کمی بهبود بخشد.

5- طوری قرار بگیرید که دانش آموزان هم به خوبی ، صدای شما را بشنوند و هم به خوبی قابل رؤیت باشید.

هنگامی که پشت به دانش آموزان ، در حال نگارش مطلبی بر روی تابلو نمایش طرح جابر می باشید ، با آنها صحبت نکنید ، هنگامی که امکان پذیر باشد ، کلاس درس را طوری ترتیب دهید که بتوانید با دانش آموزانتان ارتباط چشمی برقرار نمایید . حتی زمانی که در حال بازنویسی مطالب بر روی تابلو نمایش طرح جابر هستید .

6- آماده و مهیا باشید!

در صورت امکان ، از قبل بر روی تابلو نمایش طرح جابری کلاس درس عناوین مهم را که میخواهید راجع به آنها بحث کنید ، بنویسید . طوری که دانش آموزان بدون هیچ مشکلی آنها را بر روی تابلو نمایش طرح جابری کلاس رؤیت نمایند .

7- گفته های دانش آموزان کلاس را بر روی تابلو نمایش طرح جابر بنویسید .

در صورت امکان ، بیانات دانش آموزان و پاسخ های آنها به سئوالات مطرح شده در کلاس را بر روی تابلو نمایش طرح جابر بنویسید ، به این دلیل که آنها مشاهده کنند که شما ایده آنها را محترم شمرده اید .

8- فرصت نوشتن بر روی تابلو نمایش طرح جابر را برای دانش آموزان مهیا کنید .

تابلو نمایش طرح جابر را به مکانی برای نگارش همه افراد کلاس تبدیل کنید . از دانش آموزان بخواهید که بر روی تابلو نمایش طرح جابر مطلب بنویسند ، برای مثال ، سئوالاتی که برایشان پیش آمده است ، ایده هایی که می خواهند راجع به آنها بحث کنند و نیز هرچیز جالب دیگری که قابل بحث در کلاس درس باشد .

9- از تابلو نمایش طرح جابر به عنوان منبع کلاسی استفاده کنید .

تکالیفی را به دانش آموزان محول کنید که آنها را ملزم به نگارش بر روی تابلو نمایش طرح جابر نماید.

مثلا در هنگام آغاز موضوع جدید درس ، از گروه های دانش آموزی بخواهید که ده سئوال در مورد آن طرح کرده و آنها را بر روی تابلو نمایش طرح جابر بنویسید .

10- در پاک کردن مطالب نوشته شده بر روی تابلو نمایش طرح جابر دقت کنید .

قبل از پاک کردن توصیه ها و پیشنهادات دانش آموزان بخاطر اهمیت و ارزش توصیه هایشان ، تشکر و قدردانی کنید .

 

  • امین صالح